30.9.11

BALENCIAGA RTW 2012

PhotobucketPhotobucket
De stora väskorna var bara en av många höjdpunkter, lite over sizade, metallic dykardräkts material jackor ger mig även hopp och inspiration åt min vinröda (inte lika metallic snygga) baseball jacka.
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
AXLARNA. Och en mindre variant av de stora väskorna högst upp! 
Den vita kavajen gick också lite åt det oversizade hållet men med snyggt rena skärningar ändå känns rätt så stilren och slät. På ett bra sätt.
PhotobucketPhotobucket
Det är nu en bit in i kollektionen som detta randiga, tjockis mys tyg dyker upp mixat med stora släta fickor ( snygg kontrast). Jag är såld. Den mixen är precis lagom underbar. Oversize även här. 
PhotobucketPhotobucket
Mysigt oversize går över i korta shorts och ännu flera material blandas in ( material mix!!! ) Den instoppade (?) kavajen var mycket snygg men armbandet som man inte riktigt helt ser så tydligt skulle man nog kunna klara sig utan. Förtstörde liksom färgskalan. 
Prova med detta; sätt fingret över armbandet, ta bort fingret. Jämför!
Och skriv en liten recension i kommentarsfältet om min åsikt. Rätt eller fel?
PhotobucketPhotobucket
Ungefär någonstans här övergår allting till lite deprimerat svart och långa ( Star Wars inspirerade? ) hattar över ögen. Även hos Marc Jacobs såg vi plast fransarna. Dock hos Balenciaga snyggare. 
PhotobucketPhotobucket

Skorna. Lägg märke till den lilla gula delen längst ner på klacken. Egentligen gör den nog hela skon. Eller vad säger ni? Förutom det coola mönstret och formen. Okej då. Hela skon är cool.
Väskan var väldigt speciell utan att bli ful. det är fortfarande liksom; oh. En snygg väska. Dock var jag mycket mer för de stora baggy väskorna högst upp. ( Observera att jag kom på ett annat ord för oversize)(som jag nog nu nämnt fem gånger)(och jackorna har jag nog även dem nämnt ett par gå gånger) 

Det spårar ur.

Inga kommentarer: