26.11.11

GOD SAVE MCQUEEN ( SPRING RTW 2011 )

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
God, kärlek.
Alla tusentals fluffiga lager på klänningarna längst precis ovan passar så perfekt till den nätta överdelen, men kan inte hundra procentigt tänka sommar just nu när inte ens vintern har kommit! Och skorna. Och badmössan. LIKE A LOT.

Klänningarna högst upp är lite mer strikta men jag beundrar hur de har som byggt på en extra lite kurvigare midja i klänningen. Som sedan smalnar av längre ner. Skärningen på toppen längst upp till höger är också ûbersnygg.

PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Oh, shit. Mygod. Klänningen längst ned till höger. Såg den när jag bläddrade runt lite tumblr ( som fick mig att kolla upp denna kolektion ) och blev helt kär. Först går huvan ihop med klänningen och sedan skärningen som blir bara precis lagom avslöjande och sedan hur den blommar ut ( haha formulering ?! ) och blir som ett stort svall av tyg. Och med skorna, dem ger liksom en illusion av att de går som på tåspetsen i ballet. ( Eller bara väldigt höga klackar... )
PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket
Fortsätter att älska svallet och skorna. Mantel är ett extra plus. Och färgerna, och guldet, och skärningen. Moving forward..

PhotobucketPhotobucket
Här ser ni hur jag menar med skorna. Visst blir det lite som att de går på tårna? Men ack. Skulle nog bara snubbla på mig själv om jag bar ett par.
PhotobucketPhotobucket

Nu till inspirationen. Okej, here we go...
Photobucket
Först av allt tycker jag att det känns som att alla modeller och klänningar skulle kunna platsa på något slott. Som ett Disney land, fast finare. Med alla detaljer, spets och elegans.
PhotobucketPhotobucket
Sedan Googlade jag på Fairy tale och jag vet inte riktigt vart jag ville komma men typ det ja. Fairy Tale. Lite magi liksom. Liksom, liksom. Måste sluta äga liksom.

Och till sist; Black Swan.
PhotobucketPhotobucket
Hur fina är inte de här ballet dräkterna? Men visst påminner dem lite om kollektionen?
Åh, jag älskar ballet, klänningar och skor. 
PhotobucketPhotobucket

Kollektionen känns egentligen inte inspirerad av balett kanske... Men något åt det hållet eller känslan, just att det är så vackert men döljs något mörkare under ( dock måste jag säga att kollektionen har så mycket mer färg att det förstör min hypotes lite grann eftersom att allt i Black Swan är svart eller vitt och kollektionen går i rosa, guld, röd ).

Godnatt.

Inga kommentarer: