20.2.12

-★ FALL RTW 2012 ★-

PROENZA SCHOULER RTW FALL 2012


Proenza Schouler Fall RTW 2012

Skinn, päls, virkat, flätat, nät, broderi, åhhh... Så fint.
Detaljer, jätte fina detaljer som gör outfitten komplett. Ni vet, det där lilla extra. I et här fallet typ; pälskragen på sned, en extra knapp, strumpor innanför skon, lager på lager på lager osv.
Älskar verkligen lager på lagret på lagret och jackan längst till höger. Bomber jackan alltså, måste nog införskaffa mig en till, kanske. Oh! Justja, vi får INTE glömma klänningen längst ned till vänster. Den är i klassisk Proenza Schouler stil men ändå liksom ny sådär duvet ja. Skorna var förresten skit snygga.

Får av någon anledning feta Darth Vader vibbar av nätjackan, tänk att hon istället håller i en hjälm istället för den där väskan bara.

Inte..? Okej.




TOPSHOP UNIQUE RTW FALL 2012


Topshop Unique Fall RTW 2012
Här var det också rätt så mycket lager på lager och jordnära färger rätt igenom, älskade orm printet på tröjan på tjejen längst till höger. Älskar siluetten också...
Kappan! Kappan på modellen högst upp till vänster ( vad komplicerat det blev att beskriva nu med mina fina collage... ) och även jackan på hon nedanför och bredvid henne och bredvid henne var häftiga och alla looks sjukt snyggt stylade. 

Dock, måste jag omdirigera er till tjejen med body suit högst upp lite åt höger, hittar du henne? Inte ännu..? Nähä... Okej, nu? Bra. Då fortsätter vi...
Body suit ja, Alice min kära kompis hade för ett tag sedan en jätte fin liknande ( okej det var ett par hängselbyxor ) i svart mocka från Cheap Monday jag dog lite över.

Där har vi dem, tack Columbine för bilden.
De var inte särskilt lika. Alls. Aja, de var mycket fina i alla fall för nu har jag glömt helt vad jag skulle skriva om dem. ÖVER TILL NÄSTA KOLLEKTION.


ACNE RTW FALL 2012


Acne Fall RTW 2012
Den här kollektionen har jag sett fram emot ett tag nu och blev inte besviken, älskar siluetten i de flesta looksen, med markering i midjan och resten rätt så assymetriskt. Är lite svag för det. Speciellt tröjan längst till höger, återigen, längst till höger. ( Eller högst upp, den raden var skit snygg ).

Blandningen av material var också spännande, typ lacktyg och tyg. Typ.
Sedan som ni vet älskar jag klumpiga skor också, vilket gör att den här kollektionen var till belåtenhet.

En sak bara, innan jag ska lämna dig ifred, hattar. Glöm för guds skull inte det. Jag lovar, nästan varenda kollektion är det hattar. ÖVERALLT.
Och sådana här:
Clutcher alltså. Och jo, de är skit snygga men HERREGUD så opraktiska. (  Den ovan från AA ).
Och en keps Alice också har från Minimarket min mamma försöker tvinga på mig. 


Over and Out.

Inga kommentarer: