4.7.12

Haute Couture





Givenchys kollektioner har jag alltid gillat, speciellt Haute Couture kollektionerna, även idén när de gör lookbooken. De är inte bara en modell framför en planch eller på en catwalk ( inget fel med det men sjuttio gånger roligare när de gör som Givenchy gjort här helt ärligt )
Även fast pälsindustrin är hemsk måste jag älska pälsdetaljerna och ryggen på sista looken.
Detaljerna var också extremt fina, och det glädjer mig att den här kollektionen nästan bygger på detaljerna då jag är mer än detalj än minimalist tjej.
Har ni tänkt på att man aldrig får se baksidan av en look på catwalkens foton.
Aldrig.
Var lite kul att se det nu.


Versaces kollektioner har jag aldrig varit ett riktigt fan av, speciellt inte H&M kollektionen även om det var ett plagg jag missade som inte Alice gjorde ( var en avdelad body i rosa med gult print och over the top fransar, lite som den jag letade efter på Topshop med bananer ) DOCK, tyckte jag att den faktiskt var väldigt fin och snygg / häftig även fast den hade sina ups and downs. Favorit looken är sista bilden till höger, snyggaste jag sätt på länge med markerade midjan och allt.
Älskade också detaljerna ( återigen ) på första lookens kappa.


Martin Maison Margiela har alltid vart allmänt fint men mest intressant. Har inte sett väldigt många kollektioner, dock måste jag säga att det här är favorit Haute Couture kollektion någonsin. På riktigt. Även fast jag inte minns särskilt mycket från ens förra Haute Couture visningarna utom enstaka looks här och där helt ärligt.
Glitterhjälmarna så sjukt häftiga men jag undrar om man såg något? Eller åtminstone vad man såg som modell? Påminner lite om Alexander McQueens spetshjälmar förra våren(?) som även de var väldigt fina. Byxorna, som FAKTISKT Minimarket visade ett par väldigt snarlika för ett antal månader sedan är SJUKT snygga, och eftersom att jag inte såg hela Minimarket kollektionen utan en look och blev väldigt fäst vid byxorna var jag lite glad över att se dem i den här kollektionen istället.

Annars drar jag mig lätt till glitter, så det kanske förklarar min obsession.
Återigen (igen) bygger också den här kollektionen i största del på detaljer och favorit looken är den längst ner till vänster.

Inga kommentarer: