16.2.12

RODARTE FALL 2012 RTW

Det är intressant det här med första intrycket. Faktiskt, påverkar första intrycket av en person i sju månader framöver. Vilket gör att nästa gång du möter en ny människa kanske borde tänka lite mer på ditt beteende. Eller vad säger du?

ANYWAYS.
Mitt första intryck av det här ( vilket var bilden ovan ) var, oj det här är fint. Det kollar vi vidare på.
Vilket vi gör, nu. Alltså...

 Jag älskar det här, det är väldigt fint. Jag vill ha den tröjan och dem skorna. Skulle vara så fint till exakt allt.
Okej. Hej. Fint. et går ju faktiskt lite i Marc Jacobs stilen med en printad krag detalj som sticker fram. FAKTISKT. Och kjol med struktur till väldigt clean kavaj. Såhär minimalistiskt lager på lager struktur.
Kom ihåg vart ni hörde det först.  
 Mera print och blommor och finfina skor. Lite oversize på det. Får Christopher Kane vibbar. Bara jag? Jaha. Okej...
Det här var mycket Miu Miu eller så är det bara så att allt som är med kragar tycker jag är  Miu Miu för att Miu Miu hade många fina kragar jag nu ett år efter jag såg dem för första gången inte har släppt.
 Ojojooojojojojooojojojojojojojojojojoj. En kappa.
 Stickat återkommer. ( Frida Gustavsson för er som inte var tillräckligt uppmärksamma. )

 Mera stickat, gillade faktiskt den här tröjan en hel del mer än. Vad jag nu inte gillar lika mycket...
 Okej, den här var häftig, modellen klädde verkligen i orange. Spetskjolen var också en fin detalj.

Medan jag skrev tänkte jag hela texten som opera i falsett i huvudet. Vilket gör att allting låter mycket bättre om ni tänker ditt i falsett opera i huvudet. Gör det.

Inga kommentarer: